Våren e på väg!

Hej hej!

Det var alltför länge sedan jag skrev något här .. men nu ska ja försöka skärpa mig och uppdatera lite bättre =)

Det har hänt en del grejer sen sist ja skrev =) Jag har varit i Oslo å hälsat på Caroline som fyllde 21 år :) Det va väldigt skoj!! va där torsdag-måndag .. men tyvärr så gick tiden som vanligt alldeles för snabbt .. men som sagt hade en väldigt trevlig och intesiv helg i oslo :D det blev shopping, påsåkning, tårtbakning, fest å en hel del tjöt ;D som de ska va me andra ord!

Måste säga att de va väldigt smidigt att flyga bergen-oslo =) gick så sjukt snabbt! underbart att slippa sitta massa timmar i en bil lr på ett tåg ..

Helgen efter ja va i oslo  dvs helgen som va .. Då åkte vi med Miikas jobb till Skidorten Geilo =) vi åkte tåg dit å de tog ca 3 timmar .. Vi åkte fredag eftermiddag vid kvart i fem (tåget va försenat typ 45 min) å va väl uppe i geilo vid åtta tiden .. När vi kom till hotellet checkade vi in å sen va de dags att äta middag =) de va en helt sjukt god middagsbuffé med såå himla mkt goda saker att välja mellan.. man ville verkligen ha precis allt!!! å de fanns oxå en efterättsbuffé! Men såklart så orkar man juh inte äta riktigt så mkt som man skulle vilja ^^
Så mätta å belåtna rullade vi sedan till vårt rum å gick å la oss ..

Nästa dag gick vi upp ganska tidigt för att käka frukost å sådär så att vi skulle hinna till skidbacken då liftarna öpnnade halv tio =) .. vi hade en väldigt trevlig dag i skidbacken! Jag lyckades med att inte trilla en enda gång men de gjorde inte miika ;P va inga allvarliga fall som tur e! hehe ..

Efter en härlig dag i skidbacken gick vi tillbaka till hotellet å käkade lunch å sen va de dags att gå på föreläsning .. det va faktiskt inte så tråkigt som de låter me föreläsning ^^ dom gjorde de ganska kul me filmer å bilder å sånt =) så de va ganska intressant .. sen va de en stå upp komiker =) han va väldigt bra! lite krångligt att förstå alla vistsar men de mesta förstod vi iaf å skrattade gott åt ..

Sen va de dags att göra i ordning sig för att gå å äta middag =) Först va de appertif i "pianobaren" å sen va de tre rättersmiddag .. Drickat va såklart gratis å de kan ja lova att vissa utnyttjade rejält ;D haha men ska de va så ska de .. Senare blev de dans å barhäng =) nice nice ..

Måste säga att jag hade en väldigt skoj helg tillsammans med många trevliga människor =)

Dessa bilderna är tagna på den lilla sjön där vi bor

Nu i veckan så jobbade ja sista dagen på NHH i tisdags.. sen har ja inte jobbat ngt mer :S trist men så e de ibland... får hoppas på mer jobb nästa vecka!  Ist för att jobba har jag iaf gjort lite nyttiga saker =) som i onsdags så städade ja hela lägenheten å tvättade en del .. å så va ja på posten å hämtade mina paket som hade kommit .. har juh nämligen köpt en jacka å ett par termobyxor på ebay av märket peak performance .. Jag e väldigt nöjd med jackan men tycker att byxorna e lite stora så dom får miika ta ist så köper ja ett par i en storlek mindre ..

I går så va ja en sväng i stallet =) å idag har ja varit på biblioteket å skaffat lånekort å skrivit ut CV å sen har ja gått runt till nåra restauranger i stan å lämnat mitt CV .. Så har varit lite duktig iaf ^^

Nu ska ja å Miika snart åka en sväng till Lagunen shoppingsenter å kolla lite grann =) ..

Ikväll blir de nog lugnt å kolla på en film

I morgon ska ja jobba på Safari =)