Flytt!

Hejhej

Nu ligger jag här i sängen i den "nya" lägenheten ..
Va ju nämligen å tittade på denna lägenheten i tisdags å allt gick väldigt snabbt. Vi bestämde att vi ville ha den och skrev kontrakt. Vi avtalade med dom som redan bodde i lägenheten att vi kunde lämna våra saker där redan samma kväll eftersom att miika skulle åka till sverige på onsdagen å då skulle ja få flytta allt själv utan bil. Inte så lätt kanske :S. Så vi åkte hem å packade ihop allt som skulle me till nya lägenheten å allt som Miika skulle ta med ig hem till Sverige. Det tog nåra timmar kan ja säga. Sen åkte vi å lämnade sakerna å åkte hem å städade.

Igår åkte Miika hem. Han slutatde jobbet vid tolv å åkte vid ett tiden. Stackarn va inte hemma i Sverige förrän vid sjutiden på morgonen. Så de blev en sjukt lång bilresa för honom. Men han kom iaf hem i ett stycke =). Tur att han ska flyga tillbaka hit på måndag för ja tror inte han är så sugen på att göra om den resan ^^.
Jag jobbade från 12-20 igår så fick säga hejdå till miika på morgonen. Lite trist men sånt e livet.

Idag har jag städat ur resten av lägenheten. De tog en bra stund kan jag lova. Sen släpade jag med mig det som vi hade kvar å åkte ner till stan å gick hit till nya lägenheten.

Det visade sig att dom tre svenskar som bor här å skulle ha flyttat idag inte har gjort det. ´Lägenheten som dom ska flytta till håller på att bli om målad så dom kan antagligen inte flytta förrän på lördag. Känns lite jobbigt att ja ska vara här när dom ska städa å så men men. Hon som bodde i det rummet vi ska ha har iaf flyttat ut så att jag kunde flytta in här me alla våra saker. De e verkligen saker överallt!

Sen på söndag så kommer det tre andra svenskar som ska flytta in här. De blir spännande! hoppas för guds skull att de e normala folk som inte e alltför slarviga av sig!!

De kommer nog bli väldigt stor skillnad på att bo här å där vi bodde förut. Nu har vi juh bara ett pyttelitet rum å sen får vi dela vardagsrum, toalett å kök me tre andra. De ska bli intressant att se hur detta kommer gå. Herregud alltså. Men men de blir juh iaf mkt billigare!! Hyran här är 3900 å i den förra va de 9000 så de blir ju inte ens halva hyran nu =) gött de! Sen så ligger det mkt centralare. Tar väl typ 5-10 min att gå till centrum =).

Ska försöka ta lite kort i morgon å lägga upp så får ni se hur de ser ut :) inte mkt att se men kanske kan va skoj ändå .. hehe

Nu ska jag käka lite å kolla på en film lr ngt :)

Ha de fint!!

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0